על מנת לרכב על אופניים בצורה בטוחה, צריך מיומנות וגם ניסיון. מעבר לכך, יש גם להתאים את האופניים למבנה הגוף. באופניים ניתן להשתמש ככלי תחבורה לכל דבר. מה שכן, מדובר גם על כלי שחושף את הרוכבים עליו ללא מעט סיכונים ותאונות.

אז איך אפשר לשמור על הבטיחות? אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את הטיפים שלנו המתאימים גם לרוכבים צעירים וגם למבוגרים.

להתאים את האופניים למבנה הגוף

יש להתאים את האופניים ולהתחשב בפרמטרים כמו, גובה הרוכב, אורך הרגליים שלו וכמו כן אורך הידיים שלו. לפי אורך הרגליים, אפשר להתאים את גובה הכיסא וכמו כן גם את גודל השלדה המתאים. לפי אורך פלג הגוף העליון, אפשר להתאים את גובה הכיסא וכמו כן לבצע התאמה לכידון האופניים. במצב בו אין התאמה בין האופניים למבנה הגוף, הגידים והמפרקים יכולים להישחק עם הזמן. על כן, חשוב מאוד לבצע את ההתאמה הנדרשת וכך לרכב בצורה בטוחה.

לרכב במקומות מתאימים

בכל הארץ, קיימים מסלולי רכיבה לאופניים. יש להימנע מרכיבה בכבישים מהירים וכמו כן מרכיבה על מדרכות. כאשר רוכבים במסלולים שאינם ייעודים לרוכבי אופניים, מסכנים הולכי רגל וכמו כן יש גם סיכון לרוכבי האופניים עצמם.

לשנות תנוחות במהלך הרכיבה

כאשר רוכבים, רצוי מאוד להחליף תנוחות במהלך הרכיבה. הכוונה היא שמדי פעם צריך להתרומם מהכיסא, לשנות את המנח של הידיים על הכידון וכמו כן להטות את הגוף בעליות, בירידות וכאשר נתקלים במכשולים.

להשתמש בציוד מגן

ציוד מגן מומלץ וחשוב גם לרוכבים צעירים וגם למבוגרים. יש לרכוש קסדה, ללבוש בגדים בהירים וכמו כן להתקין פנס באופניים ולסמן אותן בצבעים זוהרים. ציוד כזה ניתן לרכוש בחנויות המתמחות במכירות אופניים וציוד נלווה.

לשמש דוגמה אישית לדור הצעיר

כהורים שקונים לילדים אופניים ואפילו רוכבים בעצמם, חשוב מאוד שתלמדו את הילדים איך ומתי הם צריכים לחצות כביש, איפה מותר להם לנסוע עם האופניים, איך לשמור על מרחק בלימה תקין וכו’. נכון זהו תהליך שדורש השקעה, מה שכן בזכות הדוגמה האישית אפשר למנוע לא מעט תאונות אופניים.